<![CDATA[]]>

Checklista: Så gör du en bra hemsida

Ebba Arnborg

Publicerades: 11 november, 2016

Din hemsidan är lika viktig som en fysisk butik, och navet i din digitala marknadsföring. Här är punkterna du inte får missa.

Hemsidan bör vara det du ger mest uppmärksamhet i den digitala närvaron, skriver Arash Gilan och Jonas Hammarberg i boken Get digital or die trying.

->Varsågod! Ladda ner vår Driva Företag-bok helt gratis!

Deras råd är satsa på en mobilanpassad och attraktiv hemsida. Och se till att ha en tydlig målsättning. Om någon bara gör en sak via din hemsida, vad ska det vara? Kontakta dig? Göra ett köp?
– Förenkla, och se till att det är lätt att göra just det, säger Arash.

I dag är det vanligt att en broschyr eller organisationskarta har blivit en hemsida, men det duger inte, menar han.
– Hemsidan är lika viktig som din fysiska butik. Se till att satsa på innehåll – ljud, filmer och bilder som skapar känslor – som folk faktiskt skulle vara villiga att betala för. Då konverterar du trafik (det vill säga att besökarna tar ett steg till och köper dina produkter eller tjänster).

Checklista för din hemsida:

Läs också:
Woman hands working with a laptop at home

6 vanliga fällor när du gör en webbplats

Som småföretagare tjänar du på att ha en riktigt bra webbplats, men det finns flera fällor att se upp för när du bygger den. Här listar vi sex – och hur du undviker dem!


Läs också:
driva-foretag

Varsågod! Ladda ner din Driva Företag-bok helt gratis!

Äntligen är den klar, årets upplaga av Driva Företag-boken. Ladda ner den direkt, så har du massor av bra tips och fakta om ditt företagande direkt i din telefon, läsplatta eller dator.