NätaffärerEn bra blogg kan lyfta ditt företag – men då gäller det att du skriver på rätt sätt. Sluta “skrika” och var personlig, menar Christian Rudolf, som här i webb-TV-ger sina fem bästa tips.

Sugen på att börja blogga om dig och ditt företag? Bra! Enligt egenföretagaren Christian Rudolf, som är expert på hur ditt företag kan synas på nätet och som driver entreprenörsbloggen Disruptive.nu, är det nämligen ett utmärkt sätt att marknadsföra dig och ditt företag.

– En personlig blogg skapar förtroende hos dina besökare, säger han. En vanlig webbsida med information och produkter säger ingenting om dig som företagare. Med en personlig blogg kan du få fram det som folk uppfattar som förtroendeingivande.

Men det gäller att du bloggar på rätt sätt, och här gör många företag fel. Framförallt menar Christian Rudolf att det handlar det om att sluta vråla ut företagets budskap.

I stället bör du skriva till en specifik person i målgruppen och då vara personlig.

Klicka på pilen i bildrutan för att se webb-filmen och få fem bra tips..

Här kan du läsa Driva Egets bloggar, som egentligen mer är krönikor.