FörsäljningVår nya bloggare Fredrik Steinholtz bytte säljstrategi från kalla samtal till “Social selling” – att sälja via sociala medier – och fick fler kunder och kortare arbetstid. Nu lär han dig lyckas i sin nya blogg-skola på Driva Eget!

Få “helt nya möjligheter att generera leads, nå beslutsfattare snabbare, differentiera er från konkurrenter, stärka ert varumärke, presentera lösningar vid rätt tidpunkt, visa på affärsmannaskap, säkra möten och spara tid”. Det lovar Fredrik Steinholtz läsarna av hans nya “Social selling”-skola här på driva-eget.se.

Fredrik har arbetat med försäljning i snart 20 år, men märkte att kunderna fick allt mindre tid att ses. Han såg en lucka på marknaden och startade eget som konsult inom “Social selling” – att sälja via sociala medier.

Med sin nya säljstrategi gick han själv från 80 timmars säljsamtal över telefon varje månad till 15 timmar – men lika många möten, sex timmar kortare arbetsdagar och fler uppdrag.
– Jag gör nu fler och bättre affärer. Genom att påvisa kunskap och expertis via sociala medier och prata direkt till kunden kan man driva försäljning på ett nytt sätt, berättar han.

Fredrik påpekar att det inte är tekniken i sig som gör affärer. Men genom att bygga relationer i sociala medier kan man lättare få till både möten och affärer.
– Som liten företagare kan du utnyttja din specialistkunskap och kunnighet för att nå ut.

Nu lär han dig som småföretagare att lyckas du också, i sin nya blogg här på driva Eget kör han en “Social selling”-skola som uppdateras varje onsdag.

Du hittar Fredriks blogg här och på driva-eget.se/socialselling

Vässa din försäljning med sociala medier:

Del 1: Så kommer du igång

Del 2: Lär känna din publik

Del 3: Följ upp

Del 4: Det här ska du dela i sociala medier