Sociala medier

Så gör du dina sociala medier PR-vänliga

Ebba Arnborg

Publicerades: 10 oktober, 2016

Se till att journalister, och kunder, som söker på nätet inser att du och dina produkter är rätt för dem! PR-säkra dina sociala medier – på bara en timme.

Du har väl inte missat att PR-experten Anna Fagerström kör en PR-skola i bloggformat på vår sajt i höst!

Varje måndag hela hösten får du i uppgift att genomföra en konkret PR-åtgärd, särskilt utformad för småföretagare med tidsbrist.
– Vill du nå fler kunder? Stärka ditt företags varumärke? Ta marknadsandelar? Då är PR oslagbart. Med ditt företag, dina kunskaper och ditt engagemang som grund kan du nå stora mängder potentiella kunder, menar Anna.

I del tre lär hon dig PR-säkra dina sociala medier. Hon ger dig konkreta frågeställningar som hjälper dig att se om – och hur – du kan förbättra dina insatser på webben. Läs det här!

Läs också:
Så PR-säkrar du ditt företags hemsida
Jo, det går att skapa nyheter om ditt företag