<![CDATA[]]>

Nytt nummer ute! Vässa din digitala affär

Yasemin Bayramoglu

Publicerades: 3 oktober, 2016

Är du inte riktigt där du vill vara digitalt med ditt företag? Har du inte utnyttjat potentialen fullt ut? Läs nya numret av Driva Eget.  Där har vi en stor special om hur du vässar din digitala affär – och mycket mer, kolla här:

Special: Vässa din digitala affär
Det finns flera sätt att nå ut bättre – genom att förbättra hemsidan, spåra sina kunder genom data och vara aktiv i sociala medier. Dessutom är det viktigt att skaffa sig en digital affärsplan för att på det viset bli företaget som kunderna älskar. Här är tipsen du behöver på vägen.

PASSA PÅ! Prenumerera på Driva Eget


Se upp för skattechocken

Delningsekonomin växer snabbt och Skatteverket försöker haka på för att inte gå miste om skatteintäkter. Här är en guide till det vi vet i dag om hur man ska ta upp sina intäkter.  Det kan bli dyrt om du försöker mörka.

Supernischad eller multiföretagare? Lyckas med din strategi
Vad är bäst: att satsa smalt på en grej eller sprida äggen i flera korgar? Vi har kollat upp för- och nackdelar och har träffat två systrapar som satsar helt olika.

Sista chansen! Boka Driva Eget-dagen
Du har väl inte missat att boka din biljett? Du kan göra det här.

Skriv ett korrekt anställningsavtal
Det är mycket att hålla reda på när man anställer för att inte hamna i knepiga situationer om något inte funkar som det är tänkt. Avtal24 tipsar om hur du kan tänka när ska skriva anställningsavtal.

Därför lyckas vissa familjeföretag och inte andra
Klädföretaget Fanny har levt genom fyra generationer och 142 år – hittills! Men vad är det som gör att det lyckats? Vi pratar med Claes Warpe som driver familjeföretaget nu och tittar på ny forskning kring familjeföretag.

Då är det läge att be kunden att dra
Nej, kunden har inte alltid rätt. Det menar forskarna Marcus Fellesson och Nicklas Salomonson, som gjort en stor studie kring ”att jobba med jobbiga kunder”. Det finns en hel del som man kan göra för att underlätta för personalen som möter klagomål, men också tillfällen där man gör rätt i att våga säga nej.

Bageriet blev en del av familjen
Långläsningen: Charlotta och David Zetterström möttes på ett bageriet i Stockholm. Nu driver de sitt eget företag Fabrique och har tagit sitt surdegsbröd till London dessutom. Nu öppnar de ett nytt ställe i London samtidigt som familjen får sitt tredje barn.

Inte prenumerant? PASSA PÅ! Prenumerera på Driva Eget – då kan du läsa tidningen i digitalt format direkt.