Så driver du trafik till din webbshop

Maja-Stina Skarstedt

Uppdaterades: 2 april, 2019
Publicerades: 23 oktober, 2014

I den fjärde delen av vår e-handelsskola går vi igenom hur du marknadsför och driver trafik till din webbshop. Se det i webb-tv här.

I Driva Egets e-handelsskola har vi gått igenom allt från teknik och design till betalalternativ. Men hur driver du egentligen trafik till din webbshop?

Det får du svar på i vårt fjärde avsnitt där Annica Thorberg, expert på webbmarknadsföring och bloggare på Driva Eget, ger sina bästa tips.

Vi går bland annat igenom:

  • Hur kommer man högt upp i Googlesökningar?
  • Hur använder man Google Analytics?
  • Hur når man sin målgrupp?
  • Genom vilka kanaler kan man driva trafik till webbshopen?
  • Hur kan man använda sig av Youtube?

Du får också träffa Anna Björkstedt som driver webbshopen och butiken Syster Lycklig i Stockholm tillsammans med sin syster Tina Groth.

Klicka på pilen ovan för att starta klippet.

Driva Egets webb-tv-serie görs i samarbete med våra partners Snowfire, Dibs, Specter och PostNord.

SE MER!

Artikeln tidigare publicerad 2013-12-18.