”När Semper sa nej tog jag upp kampen”

Camilla Björkman

Publicerades: 12 oktober, 2012

I hård konkurrens blev Kristina Kallur med företaget EnaGo årets David mot Goliat-pristagare. När barnmatsjättarna inte ville sälja mjölkfri barnmat bestämde hos sig för att göra det själv. Se vinnarintervjun här i webb-tv.

Jublet steg på mässan Eget Företag i Älvsjö när de tre finalisterna till Driva Egets David-mot-Goliatpris 2012 klev upp på scenen.

Vinnare blev Kristina Kallur med företaget EnaGo, som säljer mjölkfri barnmat.

– Jag trodde absolut inte att jag skulle vinna, skrattade Kristina Kallur efter prisutdelningen.

I webb-TV intervjun berättar hon om hur hon försökte få Semper att tillverka mjölkfri välling till sin son. När Semper sa nej startade hon EnaGo och tog upp konkurrensen. Nu säljer hon välling och gröt utan anställda för över fem miljoner per år.

På andraplats i tävlingen kom de två finalisterna Anette och Niclas Olsson på Horto Green och David Sernald på Smart Säkerhet. Läs mer om finalisterna här.  Se prisutdelningen på Driva Eget Play här.

– Ni är förebilder för Sveriges småföretagare, sa Driva Egets chefredaktör Anders Andersson till alla tre företagen.

Se vinnarintervjun genom att klicka på pilen ovan.

Glada finalister på mässan Eget Företag: Anette och Niclas Olsson (Horto Green), Kristina Kallur (EnaGo) och David Sernald (Smart Säkerhet).