Nu vet jag att nöjda kunder betyder mest

Vad är det som mest av allt driver oss småföretagare?

Det tål att fundera på. Men för min del fick jag svaret i dag:

Nöjda och glada kunder.

Jag förstod det när jag träffade 150 Driva Eget-läsare på vår läsarträff på So Stockholm vid Kungsträdgården.

Vår bloggare, nätverksspecialist Katarina Widoff, skulle leda något som hon kallar mingelbingo, och ärligt talad var jag rädd att läsarna skulle tycka att det var lite töntigt att gå runt och samla visitkort för att fylla en bingobricka.

Men vi höll inte på att få slut på bingominglandet. Massor av nya kontakter knöts – och glada bingovinnare utsågs.

När sedan energiknippet Mia Törnblom stormade in på scen kändes det som om stämningen var på topp. Jag hade lite slentrianmässigt skrivit i inbjudan att hon skulle ge inspiration. Men själv tror jag inte att jag någonsin mött någon som bättre levt upp till titeln inspiratör.

Det kändes som om hon fick alla där att bli positivt tänkande optimister.

Det är alltid svårt att veta säkert om kunder verkligen är nöjda eller om de bara säger att de är det. Det går heller aldrig att få toppbetyg av alla. Men jag har varit med så länge att jag ändå kände att de allra flesta var förtjusta, och här på vår Facebooksida är det också lovord.

Själv kände jag mig dessutom upprymd över att kunna presentera ett nytt nummer av Driva Eget. Det var hela två och en halv månad sedan sist, och under onsdag-fredag kommer det nya till prenumeranterna. Jag känner mig mycket belåten över alla nyttiga artiklar som mina duktiga medarbetare skrivit. (Det finns en också om Mia Törnblom med en nyhet om hur hon förlorat 3,5 miljoner).

Dessutom tror jag att vi kommit på två smarta grejer som visar att vi hänger med även utanför den tryckta tidningsvärlden och som har premiär nu när nya numret kommer:

  • Tre nyttiga appar för Iphone och liknande mobiltelefoner. Jag har dem i min Iphone och jag rekommenderar dig att ladda ned dem med hjälp av instruktionerna här.
  • här – och i registret här finns redan över 200. Den som finns där har chans att komma högre upp i Google, eftersom de får en länk från en sajt som har något som kallas hög ”pageranking”, och det har driva-eget.se

– Ja, det där har Driva Eget kommit på ett bra sätt att hjälpa läsarna att stärka sin position i Google, sa IT-konsulten Jan-Erik Rickegård, som var en av de 150 besökarna som sa att vår träff var toppen.

Visst kan fina siffror i bokslutet och nya affärer i orderboken vara bra drivkrafter för oss egenföretagare. Men för mig är det tacksamhet och glädje hos kunderna/läsarna som i dag överskuggar allt annat.
 


ANNONS

ANNONS

Nyhetsbrev