Leve motgången!

Så var vi där igen,

de svarta rubrikerna skriker ut sin skrämselpropaganda:

LÅGKONJUNKTUREN ÄR HÄR!!

Börserna rasar, ekonomier faller ihop och nu gäller det att rusta för hårda tider…

Visst, så är det säkert, så har det varit förut och så kommer det att bli igen även efter denna kris för det är helt enkelt så marknaden fungerar.
 

”Prova själv att bromsa i en uppförsbacke, så får du se hur smart det är…”
 

Kanske inte helt rätt citerat, men TV figuren Sallys metafor är väldigt användbar i dessa tider.

Motgångar är möjligheter;

  • tillfälle att utsätta sina färdigheter för skarpa prövningar, 
  • läge att ifrågasätta små, men avgörande detaljer man i framgångstider inte hinner fundera över, 
  • tid att ompröva sitt sortiment och utbud, 
  • chans att anpassa sin kostym och konsolidera sin kundstock 
     

Kunder slutar inte att handla bara för att det blir sämre tider, de är bara lite noggrannare i sina val.

I Driva-Egets säljskola berättade jag om en metod för att bygge en egen extern säljorganisation, den metoden fungerar faktiskt ännu bättre i lågkonjunktur.

Den 18 oktober är jag i Stockholm och hjälper dig att bygga din egen säljorganisation med metoden som bas.

Leve motgången!

Vi hörs om en månad!

/M


Nyhetsbrev