Läs denna länk, det handlar om din framtid inom B2B

Fredrik Steinholtz

Publicerades: 11 september, 2015

Denna vecka kommer det ett extra blogginlägg i Social Selling-skolan och syftet med inlägget är att jag verkligen vill att ni läser länken som jag skickar med och som är skriven av Tony J. Hughes. Detta händer just nu och det handlar inte om vad ni eller jag vill utan det handlar om hur bra vi lyckas att hantera detta.

Det sägs att våra kunders köpbeteenden förändras och att den typiska B2B-kunden är 60 – 70 % genom sin köpprocess innan kontakt med en leverantör tas. Kunden använder sökmotorer och sociala nätverk för att skaffa sig info om sin marknad, konkurrenter, lösningarna på sina utmaningar och inte minst – de jämför leverantörer.

Vilken strategi har du för att bearbeta dina potentiella kunder tidigt i den här processen? Är det kalla samtal samtal som är strategin så är det nog dags att tänka om el. kan det vara så att det inte finns någon strategi?

Läs detta blogginlägg av Tony J. Hughes för det är din framtid inom B2B-försäljning.  https://www.linkedin.com/pulse/business-case-social-selling-why-you-need-get-board-tony-j-hughes

Lycka till med affärerna!

/Fredrik