Bli Driva Egets ambassadör

Tänk nytt, tänk tvärtom!!

Vi skriker ut det i vårt tiosidiga tema i nya numret – och försöker lära dig att göra bättre affärer genom att inte fasta i gamla hjulspår.

När jag läser vad Gustaf Brickman och Camilla Björkman skrivit upptäcker jag att vi själva också fastnat i gamla rutiner. Vi trycker prenumerationsvärninsgbilagor och lägger i andra tidningar som de flesta tidningar gör, och klagar ibland över att vi får för få svar.

Det är slut med det nu. Jag har bestämt mig för att följa vårt eget råd – att hitta nya sätt att få fler kunder. Vi ska inte göra som alla andra. Vi ska följa ett annat av våra råd:

  • Uppmuntra dina nöjda kunder och låt dem blir ambassadörer och berätta för andra om dina produkter.

På Driva Egets After Work i Göteborg i december träffade jag fotografen och egenföretagaren Cornelia Schmidt. Hon sa att hon verkligen gillar Driva Eget, och jag sa att jag vore glad om hon berättade det för andra.

Några veckor senare skickade hon ett mejl om att hon berättat om tidningen för tjejerna i hennes nätverk. Hon skickade med adresser till åtta av dem, som ville teckna sig för helårsprenumerationer.

När jag strax efteråt var på Koh Lanta i Thailand mötte jag entreprenören Per Bergvall från Hammarstrand. Han fick ett exemplar av tidningen. När han läst den bad han mig ordna en prenumeration – och sådant göra jag gärna.

Nästa dag kom han till mig med sin semestergranne, som han hade värvat som ny prenumerant.

– Om jag hjälper dig att hitta några till så lär du inte kunna tacka nej när jag ber dig komma till Jämtland och hålla föredrag, sa han.

Så är det säkert. Glädjen av att hjälpas åt är faktiskt en av de viktigaste drivkrafterna för oss småföretagare.

Cornelia och Per har nu lärt oss hur vi ska tänka nytt för att hitta fler läsare. Nu  kommer vi därför med denna uppmaning till dig som är prenumerant:

  • Bli ambassadör för Driva Eget genom att hitta minst fem nya prenumeranter. Du får då själv tidningen gratis i ett år och gå gratis på ett av våra event – nästa blir After Work i Stockholm den 23 mars.
  • För den som lyckas bäst i år ordnar vi en kundträff värd 10 000 kr, och naturligtvis är jag med . Den som värvar flest fram till den 28 mars får berätta om sitt företag på en helsida i Driva Eget.

Fast det där sista har Cornelia redan utnyttjat. Hon råkade passa för att bli exempel i en artikeln på sidan 36 i nya numret av tidningen.

Välkommen du också till Driva Egets nya gäng av ambassadörer. Här anmäler du både dig själv och de nya prenumeranter som du värvar.


Nyhetsbrev

ANNONS

ANNONS