Apotekens bästa leverantör

Min partner Alexis hade nog rätt när han sa att den stora utmaningen är att få fart på produkten och inte nödvändigtvis resan till butikshyllan.

I en blygsam start med fasta utgifter varje månad växer självklart en liten oro i mitt bultande Snorishjärta att jag inte ska få tid nog att verkligen ge produkten chansen på marknaden. Men nästan varje dag får jag feedback från nöjda småbarnsföräldrar som berättar om hur bra Snorisen är och hur mycket barnen tycker om den. Därför är jag trots allt full av självförtroende när jag tänker på framtiden även om det för tillfället känns lite pirrigt.

För att lyckas med en produkt som Snorisar krävs inte bara en god kännedom hos småbarnsföräldrar utan också en engagerad apotekspersonal som kan informera om Snorisen när föräldrar hämtar ut medicin till sina barn. Man kan inte heller ställa orimliga krav på apotekspersonal som efter apotekmarknadens avreglering har tvingats bli mer säljorienterad och inte är vana vid det. Istället jobbar jag på att så gott jag kan understödja apoteken med deras försäljning.

Just nu gör jag leverantörsbesök på mina DocMorris-apotek i Stockholm för att få bättre koll på hur jag kan hjälpa apoteken att sälja Snorisen. Hittills har vi tagit fram broschyrer och beslutat att ha en förpackning öppen i butikerna. Detta för att kunde ska kunna klämma och känna innan köp. Målet är att bli apotekens bästa leverantör men för att lyckas med det måste jag vara lyhörd för den feedback jag får från apoteken.

Igår träffade jag Theodora med kollega på DocMorris, Östermalmstorg i Stockholm. Ser ni Snorisknapparna på deras apoteksrockar? Mer engagerad personal får man leta efter.

Stort tack för att du som läser bloggen berättar om Snorisen för en småbarnsförälder.

Hoppas ni alla har fått en fin start på året.

Carl


Nyhetsbrev

ANNONS

Smitare
Smitare kommer undan

25 miljoner upp i rök

Det smits för 25 miljoner kronor årligen från landets drivmedelsstationer. Nu vill branschen at...