Anta utmaningen – anställ dig själv

Jag kommer med start idag att lägga ut utdrag från den första boken om personligt entreprenörskap Att få saker att hända som jag skrivit tillsammans med Stefan Skoglund. Boken är världens första bok om Personligt entreprenörskap, jag hoppas du hittar inspiration att få ännu mer saker att hända med ditt personliga entreprenörskap.

Anta utmaningen – anställ dig själv
En av vår världs största slöseri av naturresurser är alla drömmar som tillåts gå i kras. Det behöver inte vara så när världen är full av möjligheter. Det finns mängder av ostartade företag där ute. Det finns ohyggligt mycket jobb som behövs göras, som ännu inte görs. Det finns ofantliga kvantiteter med ännu outvecklade idéer att utveckla. Det finns gigantiska resurser och potential som kan användas på bättre sätt hos alla människor. Bestäm dig för att spela en nyckelroll i ditt liv och anta utmaningen att leva som personlig entreprenör.

Se dig själv som självanställd
Fråga dig själv: skulle du vilja anställa dig själv? Om inte, varför? Fatta ett beslut nu om att mentalt anställa dig själv och om vad du behöver göra för att vara värd den lön du skulle vilja betala till dig själv. Du är nämligen alltid anställd av dig själv. Det är ett förhållningssätt som du bör utgå ifrån oavsett vad du gör. I ideella projekt, anställningar och om du driver dina egna företag.

Börja se dig själv som självanställd, vilket inte nödvändigtvis betyder att du måste starta ditt eget företag. För att för att få den ”lön” du vill få i fråga om belöningar från omvärlden, som företagare eller anställd, behöver du inse att du själv är ansvarig för vilket värde du skapar. Oavsett om det handlar om en relation, ett jobb, ett kunduppdrag, ett ideellt uppdrag eller någonting annat så får du alltid ”betalt” utifrån vad du levererar.
 

Har du antagit utmaningen?

Lev med stor påsk-lust! smiley

Marcus


Behandla kunden som din gäst
Så skapar du en vinnande företagskultur

Behandla kunden som din gäst

Ett enkelt hej med ett leende gör skillnad för kunden. Experten tipsar hur du skapar en vinnand...

Nyhetsbrev