<![CDATA[]]>

Fylla-i-boken som tar dig mot en konkret affärsidé

Maja-Stina Skarstedt

Publicerades: 11 juni, 2013

Nu är boken ”Min affärsidé” här – en fylla-i-bok där du steg för steg följer instruktioner. ”Innan du hunnit säga så mycket som momsredovisningsblankett har du tagit dig allt närmare att realisera just din affärsidé”, skriver författarna.

Bakom boken står redaktionen på bokförlaget Nicotext. Deras senaste bok är alltså en väg till en tydlig affärsidé.

Tänk dig hur du fyllde i ”Mina vänner”-böckerna på låg- och mellanstadiet. Inte så svårt, eller hur? Ungefär lika smidigt känns det att fylla i de tomma raderna i boken på ungefär 200 sidor.

Författarna tar dig igenom fyra olika kapitel: din idé, affärsplan, marknadsplan samt marknadsföring och till sist uppstart. Då det verkligen börjar.

Det är en förutsättning att du har någon form av idé i huvudet. Något du vill förverkliga. Sedan gäller det att rannsaka dig själv, fundera flera varv och faktiskt plita ned i boken vad det är du vill.

Du går igenom frågor som: detta gör min konkurrent, företagande förebilder och studiebesök hos olika företag.

En lättsam bok som verkligen är ett alternativ till sommarens deckarpocket i strandväskan.
Det kan ju vara den här sommaren allt börjar.

LÄS OCKSÅ: Gör din affärsplan i appen