<![CDATA[Nyfiken på Snapchat? Här finns några duktiga entreprenörers bästa tips.]]>

Tanka goda råd: 5 inspirerande Snapchat-konton

Ebba Arnborg

Publicerades: 4 augusti, 2016

Nyfiken på Snapchat? Passa på att följa några av alla duktiga entreprenörer som ger tips via sina Snapchat-konton. Här är fem.

Med appen Snapchat kan användare ta bilder eller spela in videoklipp och skicka till vänner eller lägga upp i sin ”story”- kanal. Användaren kan välja hur länge mottagare kan visa deras snaps, mellan 1 och 10 sekunder, sedan försvinner de.

LÄS OCKSÅ: Så gör du viral succé i sociala medier

Tänk dig att kunna ta rygg på några av USA:s främsta entreprenörer, haka på under deras dagar och samtidigt få råd och tips från dem. Följ dem på Snapchat så får du göra just det! Här är några konton att börja med.

1. Justin Kan (användarnamn: justinkan)
Kan har bland annat grundat Justin.tv som blev Twitch.tv och såldes för en miljard dollar till Amazon. På Snapchat lägger han upp filmer från sin jobbvardag, svarar på användarfrågor, ger tips för hur du startar ett framgångsrikt företag och berättar vad han anser är viktigt för en bra affärsidé.

2. John Rampton (användarnamn: johnrampton)
John är serieentreprenör, och utsedd till en av de mest framgångsrika online-personligheterna i världen av tidningen Entrepreneur. I sin kanal ger han vassa råd inom onlinemarknadsföring.

3. Mark Suster (användarnamn: msuster)
Mark Suster är riskkapitalist inom tech. Han använder Snapchat som en videoblogg för att ge praktiska råd kring att driva och finansiera ett företag.

4. Gary Vaynerchuk användarnamn: garyvee)
Gary Vaynerchuk är media-entreprenör, föreläsare och investerare. I sin Snapchat-kanal ger han inspiration kring entreprenörskap, låter dig följa med honom bakom kulisserna – och ger råd för hur du får fler följare på just Snapchat.

5. Morgan Brown (användarnamn: morganb180)
Morgan har hållit på med “start-ups” i 15 år och har skrivit boken “Startup Growth Engines: How Today’s Successful Startups Unlock Extraordinary Growth”. På Snapchat delar han med sig av tips på hur man får sin start-up att växa, svarar på frågor och låter dig följa med honom på marknadsföringsevent.