NätaffärerÄr du synlig på webben? Då behöver du mäta och analysera trafiken för att se om dina insatser fungerar. I sin blogg Webbskolan här på driva-eget.se ger vår webbredaktör Ebba Arnborg en grundkurs i Google analytics.

Genom att mäta trafiken på din sajt kan du se vad du gör både på sajten och i andra digitala kanaler som fungerar, och vad som inte fungerar. Så att du kan korrigera din insatser och lyckas ännu bättre.
“Att använda Google analytics för att mäta och analysera din trafiksiffror på webben är både enkelt och gratis.” skriver Ebba Arnborg i ett nytt blogginlägg i hennes Webbskola här.

“Men se upp! Det är lätt att bli beroende.” lägger hon till.

Här hittar du blogginlägget med en grundkurs i Google analytics.

 

Här hittar du fler inlägg i Webbskolan:

Intro: Så får du kunden att komma på fyra sekunder

1: Så får du fler klick i ditt nyhetsbrev

2: Locka kunder på webben – 5 surftyper och hur du når dem

3: Nå ut på webben – 4 tips för att skriva texter som blir lästa

4: Så hittar du din vinkel – steg för steg