NätaffärerNu drar vår webbredaktör Ebba Arnborg igång Webbskolan. Där hon lär dig hur du får uppmärksamhet på nätet.

“Jag kommer att tipsa om hur du ska tänka för att nå dina kunder på nätet. Från nyhetsbrev, sökordsoptimering, content marketing och kampanjer till sociala medier – kort sagt: webbinnehåll.” skriver hon.

Ett tips är att sätta en riktigt iögonfallande rubrik – och följa upp med kvalitativt innehåll. För: “vill du att kunden ska komma – Till din webbplats! Vad trodde du? – då gäller det att sticka ut!” skriver hon.

Här hittar du bloggen – och kan läsa vad i hela friden Ebba menar med att få kunden att komma på fyra sekunder…

Här är del 1 i webbskolan: Så får du fler klick i ditt nyhetsbrev!

Prenumerera på webbskolan via rss: http://www.driva-eget.se/?feed=blogg&id=12276

Läs också: Sälj mer med vår nya Social selling-skola!