LandsbygdI dag lanseras Driva Egets systertidning Driva Eget – gröna näringar på Elmiamässan i Jönköping. Tidningen går ut till 115 000 småföretagare och första numret är fullspäckat med företagsnyttigt innehåll.

Syftet med nya tidningen är bland annat att få bönder att se sig som småföretagare.

Det märks av innehållet – bland ämnena hittar ni:

  • Tema förhandling: Förhandla dig till vinst – följ expertens fem steg och bli en lyckad förhandlare och möt företagare som har lyckats
  • Storytelling – gratis marknadsföringsknep, så berättar du ditt företags historia
  • Så kommer du igång med din egen webbutik – stor guide
  • Kör både enskild firma och aktiebolag – dra nytta av båda företagsformerna
  • Plus frågor och svar från experterna, säljtest, möten med lyckade småföretagare och fråga till psykologen – bland annat

Driva Eget – gröna näringar riktar sig alltså till småföretagare med upp till tio anställda, men denna gång är läsarna företagare inom jord, skog, trädgård och landsbygdens miljö.

LRF är delfinansiär till tidningen och chefredaktör är Driva Egets Camilla Björkman:
– Företagen inom de gröna näringarna är Sveriges största småföretagargrupp. Därför känns det helt naturligt att Driva Eget, som till stor del är en storstadstidning, nu gör denna specialtidning för företag på landsbygden, säger hon.

Första numret av tidningen hittar du i Land Lantbruk, Sveriges största fack- och nyhetstidning inom jord och skog, i numret som kommer ut den 31 oktober. Men du hittar den alltså redan i dag om du besöker Elmiamässan.