FörsäljningVinn kunder och öka omsättningen med hjälp av PR – det mest kostnadseffektiva och verkningsfulla sättet att marknadsföra småföretag. I vår nya PR-skola med experten Anna Fagerström lär vi dig lyckas.

Anna Fagerström är PR-rådgivare och tidigare journalist på TV4 och Expressen. I sitt företag PR-kiosken lär hon småföretagare marknadsföra sig kostnadseffektivt via media.

Nu drar hon igång PR-skolan här på driva-eget.se där du får hjälp att satsa på PR.

Hon menar att PR kan ge ordentlig skjuts till affärerna och passar utmärkt för just småföretagare,

“Ett företag marknadsför sig inte själv. Så antingen får man lägga pengar (och en del egen tid) på att annonsera. Eller så satsar man på PR.” skriver Anna i första avsnittet av PR-skolan här på sajten.

Där berättar hon också om soloföretagaren Dorotea Pettersson som är tidscoach i Göteborg.

Genom att arbeta med PR lyckades hon med det ofattbara, nämligen att konkurrera ut Jan Guillou, Liza Marklund, Björn Ranelid och de andra stjärnförfattarna och bli den mest omskrivna författaren på hela Bokmässan 2014.” skriver Anna i bloggen.

Ett annat exempel som Anna tar upp är städföretaget Skurtanten i Sollefteå som med hjälp av PR växte till elva medarbetare, ökade omsättningen med mer än hundra procent och får nya kunder hela tiden.

Läs mer i första avsnittet av PR-skolan som du hittar här!

Där får du:

…veta varför PR fungerar så bra för just småföretag.
…exempel på tre små företag som marknadsfört sig via PR.
…hjälp att konkretisera vad du vill åstadkomma med ditt PR-arbete.

Du hittar PR-skolan med Anna Fagerström här och på driva-eget.se/prskolan

Missa inte vår webbkurs med Anna Fagerström:

PR för småföretagare – grundkurs
webbkurs_sa_kommer_du_med_i_medierna_170x109

Anna Fagerström lär dig allt du behöver veta för att komma med i medierna.
– Hela idén är att skapa en win-win-situation, så att företagare får PR, samtidigt som journalisten får värdefullt innehåll, säger hon.

beställ_knapp