Försäljningauthor-anna-mediumHur sticker du som småföretagare ut med hjälp av PR i höst? Här är expertens to-do-lista.

Anna Fagerström är TV4-journalisten som startade företaget PR-kiosken för att lära småföretagare marknadsföra sig gratis i media. I hennes blogginlägg här på Driva Eget berättar hon hur du som småföretagare drar igång din PR-höst i tre enkla steg.

De steg hon går igenom är:

1. Vad händer i företaget? Gör en lista.

2. Hur skapar jag nyhetsvärde? Utgå från punkterna i listan du gjort.

3. Gör en tidsplan. Utgå från pressläggningstider för de medier du valt.
“Men var också beredd på att fånga tillfällen i ”vingspetsen” – det kan ofta ge oväntat bra resultat.” skriver Anna i bloggen.

Läs hela blogginlägget här!

I andra blogginlägg har Anna även berättat om hur Marie lyckades hamna på Expressens löpsedel som expert och hur Barbro fick en ny marknad med hjälp av ett pressmeddelande!