FörsäljningMultientreprenören Marie Hagberg har varit med i media 1 500 gånger. Nu har hon släppt en gratis webbkurs som på bara drygt 12 minuter lär ut hennes knep till andra.

Bland annat lär hon ut hur man skriver ett pressmeddelande för att journalister ska nappa. Och vad man ska tänka på före, under och efter en intervju.

– Många småföretagare kan inte så mycket om PR. Når de inte ut är det en förlust både för dem själva och alla människor som skulle kunna få hjälp av dem.

Om du inte syns riskerar du att bli en väl bevarad hemlighet, menar Marie.
– Och de säljer inte. Att bli intervjuad i tv, radio och tidningar är ett av de bästa sätten att nå ut. Det är så meningslöst att gå och slita och kämpa helt i onödan.

Om du ska ge ett PR-tips, vilket blir det?
– En journalist får kanske 100 mejl om dagen, och de öppnar de vars namn de känner igen först. Det tar lång tid att flirta in sig, så identifiera vilka journalister som kan tänkas vara intresserade och börja uppvakta dem.

Här kan du se filmen!