InspirationAtt reklam med djur ofta gör succé är inget nytt. Nu har taxibolaget Uber tagit det till en ny nivå.

Taxibolaget Uber hittar nya sätt att marknadsföra sig. Nyligen kunde personer i 8 olika amerikanska städer boka in en lekstund med en valp. Uber samarbetade med Animal Planet för andra året i rad när de firade ”Puppy Bowl”. För 30 dollar fick kunden 15 minuters valpgos.

Läs också: Superentreprenörernas framgångsknep – så kan de hjälpa dig 

Många av hundarna var tillgängliga för adoption, under förra året “Puppy Boll” hittade 70 hundar nya hem. Hundleveranserna kommer också att ha annan effekt, Animal Planet lovar att matcha alla avgifter och ge stöd till bland annat djurhem.

Det är en inte första gången som Uber tar in djur som ”kunder”.  I oktober inträffar Uberkittens på nationella kattdagen vilket blivit populärt.

Läs också: 8 steg till en superproduktiv vecka