InspirationLaddad inför Sveriges EM-matcher? I veckan blir det EM-feber på riktigt då Sverige spelar sina första matcher. Och det finns smarta företagare som gör business på fotbollen.

Wilda Nilsson. Foto: Fredrik Emdén

Wilda Nilsson. Foto: Fredrik Emdén

Driva Eget har tidigare skrivit om Wilda Nilsson med contentbyrån Kapybara som först lanserade ett spel om Gotland: Gotlandsquizet.

Så här i EM-tider är det dags för nästa spellansering: Nu kommer Fotbollsquizet.

– Jag har utvecklat det tillsammans med min medarbetare Malin. Mitt företag har alltså äntligen anställt en person på heltid, säger Wilda som startade upp företaget 2014, men alltså snabbt vuxit.
Foto: Pressbild

Foto: Pressbild

Tanken med nya spelet är att sprida fotbollsglädje och kunskap till fler.

– Och vid framtagningen av spelet har vi varit noggranna med att både män och kvinnor ska representeras liksom att ingen klubb får för många frågor.

Med Fotbollsquizet kan fansen testa sina fotbollskunskaper inom tre kategorier: Fotbollskultur och historia, hjältarna på planen och fotboll vid sidlinjen. 

Hur viktigt är det att ligga rätt i tid vid produktlanseringar, tänker du?

– Det är viktigt tycker jag. Målgruppen har lättare att ta till sig produkten och att tycka att den är relevant om den lanseras i rätt tid. Årstider påverkar självklart men också högtider och speciella händelser som exempelvis stora mästerskap. För mig som entreprenör får jag chans att nå ut med min produkt om den ligger rätt i tiden. Den får både ett nyhetsvärde och min tilltänkta målgrupp är på hugget. Precis som med content marketing gäller det att skapa värde för rätt målgrupp, i rätt tid och med ett relevant innehåll, säger Wilda.

Säljer du något som passar i EM-tider? Berätta i en kommentar!