InspirationNär vinterns fester går av stapeln har Malina Gustafsson högsäsong. Hon driver en webbshop som säljer exklusiva maskeradkläder. Här är hennes tips för att locka besökare till din sajt.

På Partycollection.se finns kläder från 50-talet upp till 80-talet, och allt från tema melodifestivalen till Hollywood, sagor och vampyrer.

– Det som skiljer oss åt är att vi är mer exklusiva än våra konkurrenter. Det är mer mode och mer aktuella stilar, säger Malina.

Hon startade utan en krona för ett år sedan. Den icke-existerande budgeten gjorde att hon var tvungen att lära sig allt om sökmotoroptimering och kreativ marknadsföring.

– När man inte har ett stort kapital blir det att vara innovativ och hitta vägar som är gratis. Sociala medier och ad words är verkligen fantastiskt.

Nu har försäljningen tagit rejäl fart i och med bland annat Halloween, jul, nyår och vinterns fester.

– Jag vill bidra till att det blir en trend med maskerad i Sverige – inte bara vid Halloween utan året om.

Själv har hon alltid älskat att klä ut sig:

– Vi bodde på landet och då fick man själv fixa discon och temafester. Jag har min mamma att tacka för att hon började ordna roliga kalas – det har följt med mig hela livet.

Vad är ditt bästa tips för att lyckas på nätet?

– Det absolut viktigaste är att synas. Det går så fort på nätet så det gäller att hänga med. Att rankas bra i Google är viktigt men man måste också vara kreativ och tänka nytt: sidor som Youtube och Facebook är minst lika viktiga att använda sig av. Det är också viktigt att ge ett personligt intryck på sidan, precis som när man kommer in i en butik. Därför har jag en blogg där jag ger skriver och ger tips.

Se mer på: www.PartyCollection.se.