InspirationHur viktigt är det att vara unik och skilja sig från mängden? Glas- och keramikdesignern Ingegerd Råman är IKEAs senaste designsamarbete. Se hennes tankar kring att vara unik på marknaden här.

Anneli Egestam som arbetar med att utveckla affärsrelationer menar att allt går att kopiera men inte du. Att sticka ut med sin produkt eller tjänst kan vara svårt.

En som är inne på på ett liknande spår är designern Ingegerd Råman som i vår har ett samarbete med Ikea. Hon lyfter fram att vi alla har mycket gemensamt med varandra och det är vårt engagemang som är skillnaden i det vi gör. Var sig det gäller en produkt eller en tjänst.

“Allt jag gör, gör jag för mig själv. Jag är den första konsumenten och kan inte spekulera kring vad andra vill ha. Det enda jag vet är att jag är inte så unik och att jag delar mycket med andra människor. Du behöver inte veta vem som gjort designen men du behöver veta att det är någon som bryr sig om produkten och designen” säger hon i filmen nedan.

Mer inspiration: 

 

Filmen med Ingegerd Råman kan du se här:

I samband med Ingegerds kollektion lanserades även denna film, som blir en fin liten påminnelse om att vissa svagheter blir styrkor.