InspirationThe Folklore Company. Så heter vinnarföretaget i affärsidétävlingen My Mission – som fick flera i juryn som kunder direkt.

När affärsidétävlingen My Mission, där Driva Eget är tävlingspartner, avgjordes på tisdagskvällen var det till slut företaget The Folklore Company som knep förstaplatsen i den tyngsta kategorin: Årets affärsidé.

The Folklore Company tänker via sin webbplats utveckla det svenska hantverksarvet – ung som gammal ska kunna skapa sina unika broderimönster. Och flera i juryn la in beställningar direkt.

Företagets Sofia Magnusson tog emot priset:
- Känns jätteskönt! Jag är väldigt glad över all positiv feedback vi fått för vår idé från juryn. Nu ska vi jobba på att få programvaran på plats så vi kan ta broderiet in i 2000-talet.

Andrapriset gick till Studentkonst vars plan är att skapa en portal för samtida konst från framtidens konstnärer. Och musikspelet Music Cubes blev trea i tävlingen.

Kategorin Årets bubblare gick till Tactile Words och Arrie och Årets nytänk vanns av Scenkonstguiden.

LÄS OCKSÅ: “Det här är årets roligaste händelse”