Driva Eget-dagenVår huvudsponsor Telia var med på Driva Eget-dagen på Rival i Stockholm den 4 mars. Vad ser de för trender just nu? Här är frågorna deras expert Thomas Stenberg fick på scenen.

Ni på Telia är med på Driva Eget-dagen som huvudsponsor för tredje året i rad, varför satsar ni så mycket på småföretagare?
– Småföretagare är en fantastiskt målgrupp för oss, dels är det spännande att möta en mängd olika företag inom så olika nischer, men framför allt så har vi på Telia så många bra lösningar för växande företag inom kommunikation och mobilt arbetssätt som passar målgruppen.

Vad ser du för trender just nu?
– Den stora trenden är att man vill kunna välja om man vill vara uppkopplad och nåbar hela tiden. Vill man inte vara nåbar så ska man känna sig trygg med att kunden får tag i någon annan kollega, till exempel genom en smart mobil växel. Samtidigt är det viktigt både för dig som företagare och dina kunder att du kan komma åt dokument var du än befinner dig, koppla upp dig mellan möten och skicka filer utan att oroa dig över att surfen ska ta slut.

Och vad är det ni på Telia kan göra för oss småföretagare som hjälper oss?
– Det finns många smarta lösningar. Något som jag vet uppskattas väldigt mycket är att boka in ett möte med våra butikssäljare för att se över just dina behov. Vår rådgivning är kostnadsfri och att ta en stund för att se vad man kan förbättra och utveckla kan löna sig väldigt mycket. Många kan både spara pengar och få tips på hur man kan jobba smartare.