AllmäntNu får Driva Eget ett nytt utseende. Syftet är att tidningen ska bli ännu smartare, snyggare och bättre för dig som läsare. Se här vad som förändras.

Driva Eget, som startades av ekonomiexperten Anders Andersson, har i mer än sju år varit en av Sveriges ledande småföretagartidningar som slåss för småföretagare och hjälper dem att driva mer lönsamma företag. Nu uppdaterar vi Driva Egets utseende rejält med en helt ny form.

– Syftet är att tidningen ska bli ännu smartare, vassare och snyggare och att innehållet ska komma fram på ett ännu bättre sätt, säger Driva Egets chefredaktör Camilla Björkman.

Bakom den nya layouten står experterna på Kate redaktionell design, själva företagare som därmed själva passar in i målgruppen. Företaget består av Jenny Gemzell, Åsa Widén och Jessica Sunnebo.

– Ambitionen med den nya tidningen har bland annat varit att göra tidningen modernare men också tydligare, mjukare och mer lustfylld. Utan att förlora Driva Egets själ, säger Jessica Sunnebo, redaktionell utvecklare och art director.

Arbetet har pågått i över ett halvår i form av workshopar, mallarbete och återkoppling. Därefter har vår egen formgivare Kristina Boström implementerat den nya formen tillsammans med Kate design.

– Nu blir det spännande att höra vad ni läsare tycker, säger Jessica.

Den nya layouten innebär framför allt:
  • En smartare uppdelning i tidningen med ännu bättre vinjetter.
  • En mer modern design som ligger i framkant.
  • Ett ännu vassare innehåll, som alltid anpassat efter vår målgrupp.

Bläddra i bildspelet här ovan för att se bitar ur innehållet.

Du som är prenumerant får tidningen från och med den 11 juni. Vill du bli prenumerant blir du det här.

Ge oss feedback! Vad tycker du om den nya formen? Hör gärna av dig till oss på camilla@driva-eget.se eller lämna en kommentar här.