AllmäntNär tidningsläsandet minskar överlag går Driva Eget mot strömmen och ökar kraftigt – från 23 000 till 31 000 läsare!

TNS-Sifos Orvestomätningar görs årligen och visar hur många läsare en tidning har. Och det här är ljuv läsning för oss som jobbar med Driva Eget. När allt fler pratar om papperstidningens död och sjunkande läsarsiffror ökar Driva Eget till 31 000 läsare. En ökning med 26 procent jämfört med förra årets mätning som landade på 23 000 läsare.

– Fantastiskt kul! Det visar inte bara att det faktiskt går att göra magasin även 2016 utan också att det finns ett stort intresse för våra frågor. Och jag tror att det kommer att fortsätta. Det räcker med att titta på hur arbetsmarknaden utvecklas, där vi mer och mer går mot att var och en ska bli sitt eget företag i takt med att myndigheter och stora företag outsourcas, säger Yasemin Bayramoglu, chefredaktör för Driva Eget.

Även när det gäller sajten märker vi ett ökande intresse för företagsfrågorna. Från att ha legat på omkring 100 000 unika användare för ett par år sedan har Driva Eget under senaste året haft nära dubbelt så många unika besökare på sajten.

– Vi har massor av läsare som återkommande använder våra smarta kalkyler till exempel. Och det speglar lite av Driva Egets roll – vi vill vara där och hjälpa småföretagaren i vardagen, säger Yasemin.

Vill du också läsa Driva Eget? Prenumerera här!