AllmäntNu ökar Driva Eget – 14 procent fler läser tidningen. Det visar den årliga Orvestorapporten som släpptes på tisdagsnatten.

Orvesto är tidningsbranschens verktyg för att mäta räckvidd, det vill säga hur många som läser en tidning. När 2013–2014 års siffror släpptes för näringslivstidningarna är Driva Eget en av få tidningar som ökar, från 22 000 till 25 000 läsare i genomsnitt i varje nummer.

– Det känns jätteroligt att fler upptäcker Driva Eget! Vårt mål är att inspirera småföretagare att göra bättre affärer och ju större vi blir desto mer kan vi göra, säger Driva Egets chefredaktör Camilla Björkman.

Anders Andersson grundade Driva Eget 2008 och har sedan dess utvecklat varumärket till att utöver papperstidningen även ha en välbesökt sajt, ge ut handböcker och anordna event i form av Driva Eget-dagen. Sajten fick i april nytt utseende och har därefter fått ännu fler besökare:

– Vårt mål var att vi skulle ha 100 000 unika besökare i månaden till december och det målet har vi nu redan nått. Det är kul att vi kan växa både i traditionella och digitala mediekanaler, säger Anders Andersson.

Driva Egets säljchef Sebastian Tibbling som syns på bilden säger att Orvestosiffrorna visar svart på vitt att Driva Eget är en tidning på framfart:

– Framför allt visar siffrorna att vi ger våra kunder mesta möjliga nytta för pengarna, säger han.