AllmäntAnvänder du Instagram för att marknadsföra ditt företag? Ebba Arnborg ger fyra tips för hur du lyckas i ett blogginlägg på Driva Eget.

“Jag blir riktigt stolt över hur många som har anammat det här ändå rätt nya medium. Har jag missat att följa ditt konto så följ gärna oss (drivaeget) så att jag hittar dig. Du hittar oss på instagram.com/drivaeget.” skriver Ebba Arnborg i sin blogg.

Hon delar även med sig av några tips för att lyckas med Instagram som en marknadskanal för ditt företag. “Har du inte något Instagram-konto så rekommenderar jag att skaffa ett. Redan för ett halvår sedan hade mobil-applikationen över 200 miljoner användare, så Instagram är ett ställe du har nytta av att synas i. Dessutom är det både enkelt och fantastiskt roligt!” skriver hon.

Här är tipsen, förkortade:

1. Skriv ut ditt företagsnamn och vad du gör.
Så att de som kommer in på ditt konto förstår var de har hamnat.

2. Följ många.
Så ökar du chansen att de följer dig tillbaka.

3. Använd hashtaggar.
Skriva # före ett ord, exempelvis #drivaeget, så gör du din bild sökbar för de som vill hitta bilder och inlägg på just det ordet.

4. Ge, ge, ge!
Ge någon form av mervärde till dina följare – ett leende, en visdom eller konkret kunskap.

Läs tipsen i sin helhet i Ebbas blogginlägg här!