AffärerAtt få medierna att skriva eller rapportera om dig kan vara guld värt för ditt företag. I Driva Egets nya webbkurs som hålls av PR-experten Anna Fagerström lär du dig hur du gör.

I Driva Egets webbkurs PR för småföretagare – grundkurs delar PR-rådgivaren Anna Fagerström med sig av erfarenheterna efter 30 år som journalist på Expressen, TV4, lokaltidningar och webbsajter. Hon hjälper dig med hur du kan använda PR som gratis marknadsföring för ditt företag.

– Hela idén är att skapa en win-win-situation, så att företagare får PR, samtidigt som journalisten får värdefullt innehåll. Företagare i hela Sverige sitter på massor av attraktiva kunskaper och ”storys” som skulle passa perfekt i medier – ofta utan att ens veta om det, säger Anna Fagerström.

Allt du behöver för att gå kursen är en dator, surfplatta eller mobiltelefon.

Här är några av huvudrubrikerna i kursen:

  • Det bästa journalister vet
  • Ditt företag kan också skapa nyheter
  • Din undersökning kan bli en nyhet
  • Så väljer du rätt medier
  • Så använder du proffsens egna verktyg
  • Rätt sätt och rätt tid att kontakta journalister

Läs mer om webbkursen och köp den här – så kan du gå den direkt.