AffärerKulturföretagaren Krister Dahlström använder här både svärd och gitarr när han i webb-TV visar hur man blir en bra kulturtföretagare.

Klicka på bilden och lär av honom.

För honom är marknadsföring lika viktig som de låtar han spelar. Han vill lära andra kulturföretagare att göra lönande affärer av sin kultur, och tycker att de marknadsanpassar sig för lite:

- Man måste tänka som vilken annan företagare som helst. Bestäm var i marknaden du vill befinna dig, och se till så att det är där du ska framträda. Tacka nej till det som inte stämmer med din profil. Deltar du i en innovationsmässa så gäller det att du själv också är innovativ på scenen.
 

Själv lyckas han kombinera musik på sin klassiska gitarr med att fäktas på scen som samuraj. Driva Eget var med när han gjorde det på mässan Eget Företag i Stockholm.

I vårt webb-tv-inslag finns en sammanfattning med både fäktning, gitarrspel och råd till andra kulturföretagare. Här är hans egen hemsida.