AffärerPR handlar bland annat om att locka journalister att skriva artiklar, och journalister vill ha nyheter. Så här skapar du nyheter kring ditt företag. Ja, det går! 

Du har väl inte missat att PR-experten Anna Fagerström kör en PR-skola i bloggformat på vår sajt i höst! Varje måndag hela hösten får du i uppgift att genomföra en konkret PR-åtgärd, särskilt utformad för småföretagare med tidsbrist.
– Vill du nå fler kunder? Stärka ditt företags varumärke? Ta marknadsandelar? Då är PR oslagbart. Med ditt företag, dina kunskaper och ditt engagemang som grund kan du nå stora mängder potentiella kunder, menar Anna.

I andra delen lär hon dig skapa nyheter om ditt företag, hon går igenom metoder som:

  • att ha en åsikt
  • att ha ett förslag
  • att göra en undersökning
  • att skapa ett pris
  • och att hålla ett event.
  • Läs hela avsnittet  här!

Läs också: Så PR-säkrar du ditt företags hemsida  snabbt!