• "Nytt i PR-skolan: Alla söker på nätet, och mest söker journalister. Se till att de hittar det du vill om ditt företag."

    Anna Fagerström

  • "5 tips för att säljpimpa en ny säsong!"

    Ulla-Lisa Thordén

  • "Tack vare Social Selling har jag mycket mer tid över som jag spenderar på min familj."

    Fredrik Steinholtz

  • "Fem råd för att få kunderna mer nöjda."

    Anders Andersson

  • Anna Fagerström
  • Ulla-Lisa Thordén
  • Fredrik Steinholtz
  • Anders Andersson

8 nummer

545 kr

Prenumerera

Butik Stylish

Butik Stylish är en present- och inredningsbutik representerad både som fysisk butik på Dimgatan 1 i Uppsala, men också som fullt fungerande nätbutik på webben.

Jessica Jansson registrerade sitt företag under namnet Jessica Jansson Design & Inredning, och det var också så det hela startade våren 2007, med en webbutik på domänen www.jessicajansson.se. Butiken växte och lagret som tidigare funnits i familjens förråd fick inte längre plats. Varefter produkterna flyttade in i lägenheten insåg familjen att situationen var ohållbar. Jakten på ett lager började hösten 2007 och hastigt och lustigt fick Jessica tag i en rymlig lokal i ett bostadsområde i närheten av hemmet. Det var aldrig någon tvekan, Jessica Jansson Design & Inredning blev med lokal, och då lokalen även lämpade sig för en fysisk butik fick det bli en sådan också. Att kalla den fysiska butiken för Jessica Jansson Design & Inredning kändes för långt, och att korta ner det till Jessica Jansson kändes inte som ett butiksnamn. Namnet fick bli Butik Stylish, och samtidigt som den fysiska butiken slog upp sina portar bytte även webbutiken till samma namn. På den gamla domänen finns nu Jessicas personliga blogg att läsa.

-Jag har alltid tyckt att webbhandel är ett mycket enkelt och smidigt sätt att shoppa på, med dygnetruntöppna butiker. Men rädslan för att det ska bli FÖR opersonligt har skrämt mig, så kombinationen är klockren. Låt kunderna själva bestämma hur de vill handla.

Butiken har successivt växt, utvecklats och utökat sitt produktsortiment. För att ha en stabil grund att stå på har Jessica valt att skynda långsamt. Butiken började 2007 med personliga namnsmycken och ett 20-tal inredningsprodukter. Vartefter kapital kom in har sedan sortiment utökats. Idag uppgår butiksytan till ca 50 kvm med biytor på ungefär detsamma och ett produktantal på uppemot 1000.

-Det är så otroligt roligt att se hur bra det går, och hur fler och fler hittar butiken, både på nätet och i “verkligheten”. Och hur otroligt uppskattade produkterna är!

Jessica lägger mycket tid på att hitta produkter. Det ska vara annorlunda, kul och användbara produkter, gärna med det där lilla extra. Prisfrågan prioriteras också högt, det ska vara produkter till bra priser utan att för den skull tumma på kvaliteten. Mässbesök runtom i Europa görs minst 2 gånger om året, och där är Frankfurtmässan favoriten, både Tendence och Ambiente är väl värda ett besök.

www.butikstylish.se

Är det här ditt företag? Ändra informationen här.

Läs vårt nyhetsbrev

Spara tid! Våra bästa tips – enkelt och snabbt direkt i din inkorg.

Facebook
I senaste numret
8 nr 545 kr

TEMA: Så blir du hållbar – och lönsam
Så funkar a-kassa för företagare
Kom i form i sommar
Nyckeltal – få koll på firmans larmsystem
Utmaningen: “Min personal mobbar mig”

Följ Driva Eget
Följ oss på facebook
Följ oss på Twitter
Följ oss på Instagram
Följ @drivaeget
Följ oss på LinkedIn
Följ oss på Google+
Dagens aktieindex
Läs mer i tidningen
8 nr 545 kr

TEMA: Starta eget utomlands
Försäkringarna för dig och ditt företag
Betalar du för mycket för bokföringen?
Maxa utdelningen

Följ Driva Eget
Följ oss på facebook
Följ oss på Twitter
Följ oss på Instagram
Följ @drivaeget
Följ oss på LinkedIn
Följ oss på Google+
Följ Driva Eget
Följ oss
Sök allabolag.se