• "Gör 2017 till ditt bästa år någonsin! 7 säkra tips för framgång"

    Ulla-Lisa Thordén

  • "Att sprida olika typer av innehåll är en central del inom Social Selling."

    Fredrik Steinholtz

  • "Fem råd för att få kunderna mer nöjda."

    Anders Andersson

  • Ulla-Lisa Thordén
  • Fredrik Steinholtz
  • Anders Andersson

8 nummer

545 kr

Prenumerera
Våra experter
  • Anders Andersson

    Anders Andersson

    Grundare och ekonomiexpert

    Anders Andersson, som har grundat tidningen Driva Eget och driva-eget.se, har lärt svenskarna om ekonomi i över 30 år. Här på sajten och i varje nummer av tidningen ger han råd kring allt som rör ditt företags ekonomi.

  • Camilla Björkman

    Camilla Björkman

    f.d. chefredaktör

    Camilla var fram till november 2015 chefredaktör för Driva Eget. Du når henne via hennes hemsida camillabjorkman.com.

  • Anders Nyman

    Anders Nyman

    Expert på bluffakturor

    Anders Nyman är journalist med inriktning på fakturaskojare och bluffakturor. Han driver konsumentsajten Knyt.se och skriver i varje nummer av Driva Eget om skojarna, som han kämpat mot i över tio år.

  • Noshin Kardel

    Noshin Kardel

    Jurist

    Noshin Kardel är jurist på avtal24.se. I varje nummer av Driva Eget har hon en avtalsskola där hon skriver om avtal och juridik. Här på sajten och i tidningen svarar hon också på frågor kring detta.

  • Ulla-Lisa Thordén

    Ulla-Lisa Thordén

    Säljexpert

    Ulla-Lisa Thordén är säljtränaren som hjälper till att avdramatisera säljarbetet – det ska vara enkelt, kul och lönsamt. Hennes bästsäljare är bl a “Sälj dig själv och ta betalt”, “Luspank och idérik” och den senaste “22 sätt att sälja bättre”.

  • Ola Hedén

    Ola Hedén

    HR-konsult

    Ola Hedén är HR-konsult på Wise Group. Här och i tidningen Driva Eget svarar han på frågor kring personal och ledarskap.

  • Susanne Lundgren

    Susanne Lundgren

    Företagsutvecklare

    Susanne Lundgren är företagsutvecklare inom landsbygdsföretagande på LRF. Här på sajten och i Driva Egets specialtidning till de gröna näringarna svarar hon på frågor kring landsbygdsföretagande.

  • Peter Nilsson

    Peter Nilsson

    Redovisningschef, LRF Konsult

    Peter Nilsson är redovisningschef på LRF Konsult. Här på sajten och i tidningen Driva Eget svarar han på frågor kring redovisning och bokföring.

  • Emma Wasberg

    Emma Wasberg

    Jurist

    Emma Wasberg är jurist på avtal24.se. I varje nummer av Driva Eget har hon en avtalsskola där hon skriver om avtal och juridik. Här på sajten och i tidningen svarar hon också på frågor kring detta.

  • Anders Gränsmark

    Anders Gränsmark

    E-handelsexpert

    Anders Gränsmark är affärsutvecklare på Jetshop. Här på sajten och i tidningen svarar han på frågor kring e-handel.

  • Isa Löfvendahl

    Isa Löfvendahl

    Beteendevetare

    Isa Löfvendahl är beteendevetare med grundläggande psykoterapiutbildning. Här på sajten och i Driva Egets specialtidning till de gröna näringarna svarar hon på dina frågor.

  • Björn Galant

    Björn Galant

    Allemansrätt och infrastruktur

    Björn Galant är expert på allemansrätt och infrastruktur på LRF och svarar på frågor kring dessa ämnen i Driva Egets specialtidning till de gröna näringarna, liksom här på sajten.

  • Max Söderpalm

    Max Söderpalm

    Säljcoach och författare

    Max Söderpalm är säljare, säljcoach och författare till en rad böcker om försäljning. Här inspirerar han dig till att göra fler och bättre affärer med konkreta råd kring försäljning.

  • Cecilia Gunne

    Cecilia Gunne

    Skattejurist

    Cecilia Gunne är skattejurist på Lindskog Malmström Advokatbyrå. Här på sajten och i tidningen Driva Eget svarar hon på frågor kring skatter och juridik.

  • Yasemin Bayramoglu

    Yasemin Bayramoglu

    Chefredaktör

Hur ska jag hinna med sociala medier?

Jag har så ont om tid! Hur ofta måste jag egentligen uppdatera webben och sociala medier? En del av mina konkurrenter verkar inte göra annat än hänga på nätet. Jag förstår inte hur de hinner.

Markus


Expertsvar:

Det beror på vad som är rimligt för dig, och vad ditt syfte med att synas på nätet är. Generellt är kvalitet viktigare än kvantitet, men några gånger per vecka om du vill bygga en relation med dina följare och inte tappa synlighet.

Väg nytta mot tid och tänk långsiktigt. Är det värt att ta dig tiden för att till exempel få fler kunder i längden? Kan det gå ihop att ta in hjälp?

Effektivisera dina uppdateringar genom att göra en innehållsplan för en längre period, skriv flera uppdateringar på en gång och använd ett verktyg som Hootsuite eller Buffer för att schemalägga dem. Då kan du i perioder lägga bort tankarna på webben fast dina kanaler ändå uppdateras.

Tänk på att välja kanaler utifrån var dina idealkunder finns, du behöver inte synas i alla.

Sedan är det viktigt att du följer statistiken på dina inlägg, din sajt (exempelvis med Google analytics, se hur på driva-eget.se/googleanalytics) och dina kundbokningar för att säkerställa att du får rätt effekt, och om inte –se över strategin.


Dela post
Kommentarer (0)

Vill du att en profilbild syns till din kommentar? Registrera din e-postadress på www.gravatar.com så hämtas bilden därifrån automatiskt.

Kommentera

Fråga våra experter

Vill du ha proffssvar på dina frågor om dig och ditt företag? Då kan du få hjälp av Driva Egets experter. Vi väljer ut några av de frågor som kommer in och besvarar dem i vår tidning och på sajten.


Tack för din fråga. Om den väljs ut kommer den att besvaras i tidningen och här på sajten.
Marianne Lilja Wittbom, medgrundare, och Linus Jernbom, vd, tar emot pris på Draknästet som Västsvenska Handelskammaren anordnade i Göteborg.
Videquus2
Så fick de in 3,5 miljoner i investeringar till sin uppfinning

AffärerFöretaget Videquus har tagit fram en intelligent övervakningskamera till stall. Nu har de fått in riskkapital för att kunna växa – och vunnit Draknästet. 

Med bildigenkänning, maskininlärning och sensorer kan Videquus övervakningskamera upptäcka ett avvikande rörelsemönster hos en…

Läs mer i tidningen Driva Eget
8 nr 545 kr

Nr 4/2017 – bara i papperstidningen:

TEMA: 10 steg till eget företag
* Testa din affärsidé
* Så lyckades vi! Inspireras av andra

Följ Driva Eget
Följ oss på facebook
Följ oss på Twitter
Följ oss på Instagram
Följ @drivaeget
Följ oss på LinkedIn
Följ oss på Google+
Läs mer i tidningen
8 nr 545 kr

TEMA: 10 steg till eget företag
Välj bolagsform, skriv affärsplan och registrera
Testa din affärsidé
Så fick de kunder dag ett

Dessutom:

  • E-handel: Bonda med dina kunder
  • Vi granskar företagskonton
  • Fakturaskojarna som går till fogden