3 tips: En bra leverantör är guld värd!

Ulla-Lisa Thordén

Publicerades: 7 januari, 2015

Handen på hjärtat. Hur många gånger har du hört att du ska visa kundomsorg – miljoner gånger? Men hur ofta hör du om leverantörsomsorg? Just det, sällan. Jag predikar däremot så ofta jag kan om vikten av att tacka den som fixar saker för dig. Det kan gälla varor och tjänster men också goda råd, ett handtag i vardagen eller peppning när det blåser snålt.

En serviceorienterad leverantör gör ditt liv enklare, roligare och faktiskt lönsammare. Ett tack till denne hedersknyffel i rättan tid gör kanske att den offerten du får är trivsamt mager (precis som du ibland rabatterar dig själv när du ska skriva en offert till en särskilt trevlig kund, medge det!). Du kan också få nya kunder via en glad leverantör. En bra leverantör sparar tid för dig så du kan ägna dig åt att göra affärer istället.

Fundera en stund över följande 3 säljtips:

1 Vilka är mina bästa leverantörer?

2 Hur kan jag tacka dem på ett bra sätt?

3 Kan vi fixa kunder till varandra?

Detta är ett särskilt bra tips för säljskygga – lättare att säga tack än att boka in nya kunder…