Saker som faktiskt leder nånstans

Max Söderpalm

Publicerades: 22 november, 2010

I början av augusti skrev jag i mitt nyhetsbrev om Damerna som gick ner för en trappa.

Ovanför trappan var dom positiva och när dom kom ner för trappan hade dom lyckats vända på allt till något negativt och dåligt i stället.

Häromdagen när jag satt och åt lunch efter en föreläsning hörde jag två andra damer småprata på sin rast.

Dom satte sig ned började direkt prata om tråkiga saker. Om naturkatastrofer, koleraepedemier och allt elände man kan tänka sig. Dom höll på hela lunchen.

Det var deras sätt att pigga upp sig och hitta ny kraft inför eftermiddagen…

Snacka om peptalk!

Jag menar inte att du ska blunda för allt tråkigt.

Istället menar jag att du kan börja med nyansera det du tänker och pratar om så att hälften, ynka 50 %, handlar om saker som faktiskt leder någonstans.

Till exempel:

– Kunder som säger JA

– Något ROLIGT som hände i helgen

– En film som var BRA

– Någon tredje person på jobbet som LYCKADES med något.

Lita på mig. Dom till synes små sakerna gör STOR skillnad.

Tänk så här:

Det är mörkt där ute nu. Långa hösten är här. För många säljare är det en jättejobbig resa mot julen.

Då måste vi pigga upp oss med alla till buds stående medel.

Till exempel genom att prata om BRA saker.

Så att vi orkar hela vägen in till mål

Det är nu Din egen inspirationsplan är viktigare än någonsin. Det är nu du måste fylla på med ny inspiration för att orka. Det är där Inspirationskalendern kommer in i bilden.

Den hjälper dig när det går trögt, när det känns som alla kunder redan sitter vid konkurrenternas julbord.

Nya kalendern kommer på torsdag. Mer än 1000 säljare, egna företagare, affärsmän och -kvinnor har redan förbokat den.

Har du missat?

Klicka HÄR