Sitter och väntar på att bilen ska få ny framruta

Katarina Widoff

Publicerades: 6 april, 2010

Så hände det igen, det var inte länge sen och då var det första gången, men det hände igen.

Jag körde norrut och hade bra avstånd till bilen framöver, men trots det så skottades det upp en sten och stenskottet var ett faktum. Jag har sett reklamen i TV från Carglass och det var även hos de som jag bytte framrutan förra gången.

Reklamen hade lärt mig att snabbt komma till Carglass så skulle de kunna fixa allt utan att behöva byta hela rutan, och ska självrisken ta allt så att det skulle bli gratis för mig.

Sån tur hade jag inte, jag rinde direkt till Carglass i Arlandastad men i ett gupp så sprack rutan. Det här var för några veckor sedan och framrutorna är tydligen extra känsliga när det har varit kallt.

Men med smart reklam så lär vi oss nya saker och företag får nya kunder. Hade rutan inte spruckit hade de tagit sig an min bil direkt. Nu kunde jag lika gärna vänta och låta andra få akuttiderna.

Andra som har smart reklam är ICA. De har spelat in 317 olika filmer om sina kortvaror och nu är reklamen nästan parodi på sig själv uttalade sig Viggo Cavling från Resumé i Expressen 5 april. Tydligen ska Paul som spelar Ulf spela Ulf i en film, en karraktär spelar en sin karraktär.

Just ICA-reklamen har funnit sin egen nirsch och det är flera som vill se dokusåpan, som inte är en såpa egentligen. Otroligt smart!

Kunskap eller rolighet skapar intresse och då fastnar det. Nu ska jag ta min bil och hoppas att de elaka stenarna inte gör ett nytt hål i rutan. I vinter har vägverket sandat med en annan sorts sten som är annorlunda, den är mer taggit säger Michelle på Carglass, vi har haft fullt upp!