Härligt med bra service!

Katarina Widoff

Publicerades: 15 december, 2009

I helgen slutade framlampan på min cykel att fungera. Och nu är det bäcksvart ute.

Men igår var jag förbi en privat liten cykelverkstad på Schelegatan och berättade om mitt problem.

”Inga problem”, blev jag lugnad med, ”din cykel är klar innan stängning ikväll”.

Då hann jag inte hämta den, men idag, i snögloppet, efter en nätverkslunch och ett eftermiddagsmöte.

Självklart fungerade lampan, även handbromsen upptäckte jag när jag bromsade in vid första rödlyset. Den tog plötsligt. Det hade jag inte sagt något om men jag visste såklart att den hade blivit trött.

Nu ser jag fram emot plogade cykelbanor så jag kan fortsätta och cykla i vinter, även om jag inte har dubbdäck. Innan posten stängde hann jag förbi och lämnade in några julbrev, jag tog inte cykeln dit. På vägen tillbaka sprang jag men blev tvungen att stanna till vid ett rödlyse då jag mötte en cyklist, faktiskt min plastbror, och han hade dubbdäck och hjälm.

Jag njuter när företag tar sig an och ger mig service, och gärna mer än vad jag förväntar mig! Vad notan att få en fungerande framlampa, utbytt glödlampa och översyn av alla kablar som glappade och utan min vetskap, även handbromsen… blev 140 kronor, inkl moms, ungefär vad jag fick i prisuppgift när jag lämnade in cyklen.

Tyvärr är det ofta tvärtom, dyrare och sämre genomfört. Hurra för service! och jag vet att Anders A också har skrivit flera artiklar om detta och bland annat hyllar just småföretagare som tar sitt företagande på allvar – alltid.

Vi ses i vimlet, kanske även på cykelbanan! hälsar Katarina på www.komfab.se