• "Gör 2017 till ditt bästa år någonsin! 7 säkra tips för framgång"

    Ulla-Lisa Thordén

  • "Att sprida olika typer av innehåll är en central del inom Social Selling."

    Fredrik Steinholtz

  • "Fem råd för att få kunderna mer nöjda."

    Anders Andersson

  • Ulla-Lisa Thordén
  • Fredrik Steinholtz
  • Anders Andersson

8 nummer

545 kr

Prenumerera
  • Helena Kubicek Boye

    Helena Kubicek Boye

    Bloggare

    Helena Kubicek Boye, 35, leg psykolog, entreprenör, Psykologilabbet – alltid först med den senaste psykologin! Produkter: iSelfhelp – apparna. Bok: Fri från depression med kost, motion och sömn. Utsedd till Årets Nytänkare 2010

    • Håll kontakten
    • RSS
Stress och sömnbesvär av ekonomisk press

BloggSkicka frågor till mig, så ska jag ge svar som förhoppningsvis kan vara till hjälp både dig och för andra. Här kommer den andra frågan som handlar om att orka med perioder av tuff ekonomisk press och hålla humöret uppåt utåt

FRÅGA: Jag driver ett i regionen mycket väletablerat företag. Alla känner till mig och mitt företag. Vad som inte är känt är att vi är mycket belånade och det är precis att vi går runt. Vissa månader kan jag ge mina anställda lön, men inte själv ta ut något. Jag jobbar ungefär 14 timmar per dag och även på helgerna. Jag har svårt att somna och vaknar på nätterna och känner mig helt uppe i varv. Jag är rädd för hur det ska gå med mitt företag om jag inte orkar hela vägen…

 

SVAR: Många företagare är belånade såväl i förtaget som privat och tyvärr kan belåning även ibland även har varit den enda möjligheten att ta sig igenom en svacka. Detta ÄR tufft men också en VERKLIGHET man lever i som egenföretagare.

Att inte kunna återhämta sig dessutom och hålla “humöret” uppe  innebär en mycket tung belastning psykiskt och det kräver sin man eller kvinna för att orka med. Du arbetar många timmar per dag och jag misstänker att du jobbar sena kvällar. Risken är att kroppen och huvudet inte är nedvarvat nog och det gör att du har svårt att somna eller vaknar under natten. Om du inte kan ersätta dig själv med någon annan på en del av tiden, utan behöver fortsätta på det här viset under en period, vill jag råda dig till att försöka förbättra dina rutiner innan du ska lägga dig, ta en promenad, ett bad, gör något som verkligen får dig att ta bort tankarna från företaget.

Mer hållbart i längden vore dock om du kunde hitta någon form av avlastning för en del av dina uppgifter. Har du gjort en lista och prioriterat och rangordnat vad det är du ägnar dig åt och om du kan delegera en del av uppgifterna?

Och du bör nog rådgöra med dig själv och kanske med någon annan om hur din verksamhet kan fungera för att du ska fungera, hur ser du utvecklingen på fem och tio år för din affärsverksamhet. Det kan vara svåra frågor att ta i men dessa kan vara mer viktiga än att du försöker “släcka små eldar” dagligen som kostar dig både hälsa och pengar.
 

Skicka in en fråga till mig du också. Gär det genom att klicka på “Kommentera” här nedan.

Dela post
Kommentarer (3)
  • Hej Helena, Jag håller med om att det är jobbigt med denna alltid ekonomiska press. Jag försöker googla fram “någon” som på ett enkelt och bra sätt kan hjälpa mig att gå igenom mina rapporter och på ett bra sätt se vad jag gör bra eller dåligt i företaget. Jag känner också att jag jobbar väldigt mycket för lite pengar i plånboken. Jag och maken driver en webbshop och fysisk butik inom smycken inredning leksaker, vilket gör att det ständigt är låsta pengar i varulager. Jag skulle vilja få hjälp att disskutera fram en bra affarsstrategi med någon vettig människa inom detta område. var hittas alla dessa fantastiska männinskor? Min ekonomiska tjej idag är inte så bra på just den biten. hon bokför mest. TaCK!!

    Anna

    2011-05-30 14:00

    Svara

  • Hej Anna

    Din verklighet är verklighet för många företagare. Man jobbar mycket för litet pengar. Och din fråga handlar ju om hur man kan effektivisera, klumpa ihop och göra mindre jobb för mer pengar! Annars fastnar man i sin egen affärsmodell!

    För att komma dit behöver ni sannolikt:

    1. Våga stanna upp och avsätta tid för ert företag vilket bara det kan vara en omöjlighet men kanske en nödvändighet om ni ska hålla i längden. Boka en heldag bara för detta! Titta då å vad som är hållbart och analysera vad som fungerat och inte fungerat.

    2. Det andra är att man måste våga göra aktiva val, välja bort och välja rätt. Det kanske inte visar sig första månaden men efter 6 månader kan man ha märkt av en skillnad.

    Att driva en webbshop idag är inte alls så ?billigt? och enkelt som man kan tro, tvärtom är det kostnader i många led och hård konkurrens för att synas och sälja. Det finns några bra verktyg som är gratis att använda för att analysera trafik, lära sig mer om hur man kan synas och strategier som kan vara användbara för att jobba igenom sitt koncept.

    Du får gärna maila mig på info@kubicekboye.com om du vill bolla vidare!

    HKB

    2011-05-30 14:00

  • rätt mailadress till mig: contact@kubicekboye.com

    HKB

    2011-05-30 14:00

Vill du att en profilbild syns till din kommentar? Registrera din e-postadress på www.gravatar.com så hämtas bilden därifrån automatiskt.

Kommentera
1 entreprenör + 1 entreprenör= nytt koncept!

BloggJag tycker att det mest spännande som finns i mitt yrke som psykolog är att få följa människor i sin process mot nya mål och nya insikter i livet. Detsamma gäller de företagare jag får förmånen att träffa och nätverka med, även här sker ju en ständig process och möjlighet till utveckling.

Det gäller bara att öppna ögonen och tänka utanför den där boxen, så vips har ett nytt koncept kommit till!

Jag har ett exempel.

Ingrid som jag skrev om häromdagen säljer snygga så kallade ”kram-mattor”. Det är runda designade mattor som ska påminna oss om hur viktigt det är att skapa tillit, närhet och bry oss om varandra.

En sådan matta borde finnas på varje skola och ungdomsgård. Men det är inte det jag ska berätta om nu i första hand. Utan om hur Ingrid på ett frukostmöte mötte Paula som är hotellchef.

Vad kan då en ”kram-matta” och hotell tänkas ha gemensamt funderar man ju, men är man entreprenör så är man och  istället tänker man– kan vi göra något ihop?

Så idag var jag på invigningen av Sveriges första kram-certifierade hotell Maritim i Simrishamn. Personalen har nu gått en gått en kurs av Ingrid, rummen dekorerats med kram-mattor och på detta vis vill både ägaren Henrik och hotellchef Paula ge sitt hotell en ny personlig touch.

Och Ingrid, hon får sprida sitt budskap till tillresta hotellgäster och synas med sina mattor. Så härligt kan det bli när en entreprenör möter en annan!

 

Se dig om och fundera på vilka i ditt nätverk som du kan hitta samarbetsprojekt med, det behöver inte vara svårare än att det börjar med en kram!

//HKB

Dela post
Kommentarer (0)

Vill du att en profilbild syns till din kommentar? Registrera din e-postadress på www.gravatar.com så hämtas bilden därifrån automatiskt.

Kommentera
Wow-känslan leder dig rätt

BloggJag tror inte på tur, för tur handlar egentligen om ihärdighet och timing. Jag tror inte heller på slumpen utan även där att vi har stor möjlighet att påverka utfallet av en handling eller något vi önskar oss. Däremot tror jag på wow-känslan. En wow-känsla kan ha med ditt företag att göra, men såklart även med ditt privatliv.

Wow-känslan är en mycket stark positiv såväl kroppslig som kognitiv upplevelse av att ”this is it!”. Wow-känslan kan till exempel:

  • komma till dig när du löst ett problem
  • fått en ny bäraktig idé
  • när du får det utfall som du drömmer om och har jobbat mot

Jag har blivit allt bättre genom åren att lyssna på min wow-känsla. Den kommer kanske 1-2 gånger per år, och den har alltid lett mitt liv i en avgörande spännande riktning. Första riktigt starka wow-känslan var en annons för ett jobb och när jag såg den tänkte jag bara ”wow-det är det här jobbet jag ska ha och jobba med nu, så häftigt”. Jag fick det jobbet!

En annan wow-känsla kom till mig när Fredrik Paulun hjälpte mig att komma i kontakt med sitt tidigare bokförlag Fitnessförlaget där jag sedermera fick ge ut min bok Fri Från Depression med kost, motion och sömn. En  wow-känsla kom bara för någon månad sedan när ett av landets främsta läkemedelsbolag Lundbeck nu valt att distribuera min bok om depression till läkare över hela landet.

 

Jag tror att wow-känslan är summan av din tidigare erfarenhet och visar var du är på väg just nu utifrån din målsättning. Utfallet av en wow-känsla i princip alltid positivt och leder dig att ta nya steg i livet och karriären.

 

Hur hittar man då sin wow-känsla?

För mig är den som en kroppslig glädjekick, något som känns otroligt rätt och kul. Som när jag i vintras provade att vågsurfa första gången. Det var en riktig wow-känsla om att ”det här Helena ska du göra igen och igen och igen”. Wow-känslan känns trygg, lätt, rätt och det är en tanke eller handling som du gillar att tänka på och dagdrömma om.


När hade du senast en wow-känsla och hur gick det sedan?

Skriv till mig genom “Skriv kommentar” och berätta!
 

Dela post
Kommentarer (1)
  • jag får känslan när jag köper in produkter till min butik! Det känns liksom bara rätt. Det är nog lite av en wow-känsla!

    Sarah

    2011-06-01 14:00

    Svara

Vill du att en profilbild syns till din kommentar? Registrera din e-postadress på www.gravatar.com så hämtas bilden därifrån automatiskt.

Kommentera
Vikten av dörröppnare

BloggJag har alltid älskat att jobba, inte för pengar om jag ska vara helt ärlig, utan för att jag bara tycker så mycket om att vara delaktig, producera, leverera och göra kunder nöjda. Och nå mål! Träffa spännande människor! Och anta utmaningar!

Redan i grundskolan var det jag som inte bara plockade utan även sålde jordgubbar, med mina vänner drog jag igång en liten skoltidning i första klass och under gymnasiet ansvarade jag för en glassbar vilket bidrog till alltför många frånvarotimmar. Jag tyckte helt enkelt det var roligare att göra en chokladdoppad mjukglass och räcka över till en glad kund än att lyssna på historieläraren som pratade om kökkenmöddingar. Dock lät jag inte någonsin mina jobb gå ut över mina studier. Vikten av skolgången kan aldrig underskattas.

Men då förstår ni hur sugen jag var på att bli klar med skolan så att jag äntligen kunde komma ut och jobba med det som jag verkligen ville. Jag vill bli journalist. Skolans yrkesvägledare avrådde mig med bestämdhet för något sådant för sådana jobb fanns det väldigt ont om. Men tänkte jag, om någon ska göra jobbet så kan det väl lika gärna vara jag!

Sommaren efter studenten flyttade jag upp till Stockholm. Jag skickade ett mail till Sydsvenskan att ”nu var på plats som journalist i Stockholm om dom behövde en artikel”. Jag hade ingen mer erfarenhet av att skriva journalistiska texter än att jag suttit och analyserat tidningars innehåll, rubriker, ingresser, brödtexter, vinklar och språk. Döm om min förvåning när telefonen ringer någon vecka senare och redaktören ber mig att gå till Grand Hotell och intervjua Hollywoodskådisen Will Smith.

                                                                                                      

Will Smith var på besök i Stockholm för att lansera det som kom att bli en stor blockbuster och succé – filmen Men in Black. Jag hade som sagt ALDRIG tidigare gjort en intervju eller skrivit en text. Men detta var en chans jag aldrig skulle få igen. Så jag förberedde ett par frågor och cyklade till hotellet. Det jag mest minns är hur allt på vägen upp mot logen glimmade i guld och speglar. Någon instruerade mig om hur intervjun skulle gå till, hur mycket tid jag hade på mig och vad jag kunde förvänta mig. Även regissören hade nu kommit dit och shit, jag visste inte ens vem han var. Jag var 20 år och med en puls som säkert närmade sig 200 närmade jag mig mitt livs första intervjuobjekt Will Smith.

Will Smith satt avslappnad och lika trevlig som man tror nersjunken i en soffa, skämtandes med regissören och bakom stod en eller om det var två personer med korslagda armar. Männen var nog de största livvakterna jag någonsin sett, båda över två meter långa. Jag minns inte mycket av intervjun, jag var som i koma, eller som i himlen. Jag insåg dock att detta tillfälle var avgörande för min framtid -  en dörröppnare. Och dagen efter skickade jag mitt livs första faktura för intervjun med Will Smith.

Artikeln på 1900 tecken publicerades och den blev utifrån sina förutsättningar inte speciellt bra och jag blev inte erbjuden fler jobb för sydsvenskan. Men den blev på den tiden en tung referens som tillsammans med studier ledde mig in till jobb på bland annat Svensk Damtidning och Expressen.

Dela post
Kommentarer (0)

Vill du att en profilbild syns till din kommentar? Registrera din e-postadress på www.gravatar.com så hämtas bilden därifrån automatiskt.

Kommentera
Ett gott syfte gynnar alla i längden

BloggLäste i DN söndag om norske hotellmagnaten Petter Stordalen har även läst otaliga böcker av och om multientreprenören Richard Branson och tänker även på en del av våra svenska drakar som byggt upp starkt kapital. Gemensamt för flera av de här personerna är att de inte i första hand drivs av kapitalet utan av att göra något som ger avtryck, som leder världen i bättre riktning och som på något vis hjälper andra människor eller vår planet.

Detta att ha en vision som har ett välgörande ändamål, som inte bara handlar om att du själv ska betala hyran, tror jag ökar möjligheterna att lyckas.
Detta kan göras i såväl multinationella företag som i mellanstora och små enmansföretag.

Jag tänker till exempel på Ingrid Berner som med stor framgång sprider sitt budskap om att öka tilliten och känslan för varandra genom sina så kallade kram – mattor Rugs for Hugs.

 

Så fråga dig själv: HUR BIDRAR MIN TJÄNST/PRODUKT TILL EN BÄTTRE VÄRLD?

Dela post
Kommentarer (2)
  • Tack Paula! Det gör även ni med era härliga restauranger och produkter //

    Helena

    2011-05-24 14:00

    Svara

  • Du kommer också göra ett stort avtryck och gör redan nu.

    Paula Vendel

    2011-05-24 14:00

    Svara

Vill du att en profilbild syns till din kommentar? Registrera din e-postadress på www.gravatar.com så hämtas bilden därifrån automatiskt.

Kommentera
Finns det en dold agenda?

BloggKombinationen psykolog och företagare är för det mesta gynnsam, men inte alltid.

I min yrkesroll utgår jag från att människor vill vararandras bästa för att alla ska nå en gynnsam hållbar utveckling. Detta förhållningssätt kan ibland krocka med hardcore business, i alla fall ojuste business.

Det har hänt flera gånger efter ett möte att jag blivit mycket besviken och gått hem och undrat över mänsklighetens utveckling. Ibland är nämligen säljarna av konsulttjänster och produkter rena lurendrejarna och det är bara tomt prat som sedan kan bli en dyr affär. För mig är yrkesetik något mycket viktigt och att ha en dold agenda, att undanhålla viktig information för kunden kommer aldrig hålla i längden.

 

SE UPP FÖR DETTA:

  1. Om det går alldeles för lätt att inleda ett samarbete och ni inte alls kommer in på kostnaderna – då kan du räkna med en kalldusch inom kort!
  2. Om den som ger dig råd får dig ur balans och att du känner dig osäker och har svårt att säga nej – då har ni förmodligen inte de bästa förutsättningarna att samarbeta!
  3. Om den som ger dig råd säger ”det löser vi” om allt du frågar om. Du ska be om detaljer, exempel, referenser.

 

GÖR I STÄLLET SÅ HÄR

  1. Tänk steget längre! Om du vill starta ett aktiebolag, ta även reda på hur du kan avsluta det.
  2. Ta in fler offerter. Även om du tycker personen sålt in sin tjänst till dig klockrent så gör som när du ska lägga om taket, ta in offerter från minst tre ställen. Varje möte kommer lära dig något nytt!
  3. Var listig! Försök att se vilka vinster de har tänkt göra på dig, det är där den dolda agendan kan finnas. Som med e-handelstjänster, det är inte alls dyrt numer att starta upp en e-handelsportal, men att du sedan måste binda upp dig lång tid på höga fasta kostnader i flera led som tilläggstjänst kan bli dyrt. Många gratisalternativ kan vara minst lika bra!
     
Dela post
Kommentarer (1)
  • Väldigt tankvärt:)

    Peo

    2011-05-18 14:00

    Svara

Vill du att en profilbild syns till din kommentar? Registrera din e-postadress på www.gravatar.com så hämtas bilden därifrån automatiskt.

Kommentera
“Jag är så rädd för att tappa mina gamla kunder”

BloggSkicka frågor till mig, så ska jag ge svar som förhoppningsvis kan vara till hjälp både dig och för andra. Här kommer den första från en läsare som är så orolig inför nyöppning av sin butik.

FRÅGA: Vi har tvingats att flytta vår butik till ett sämre läge. Efter mycket jobb på kvällar och nätter är jag nu oerhört nervös inför nyöppningen. Jag är väldigt orolig för vad kunderna ska tycka.

Jag är rädd att vi ska tappa våra gamla kunder, och att nya kunder inte ska hitta till oss. Jag är så stressad av allt att jag knappt orkar ta emot kunderna och alla frågor.

SVAR: Din oro är förståelig och många känner nog igen sig. Fundera över hur du kan försöka skilja på din professionella roll och din privata roll,  för att få en professionell distans till kunderna .

Försök se vad det är för roll du träder in i när du jobbar, använd gärna några ”kläder” eller attribut som du förknippar med att inta denna roll. Det hjälper för att hålla uppe ”jobbandan” även när man inte känner sig så stark. Och när du är ledig ska du försöka  ”klä av dig” arbetsrollen.

Oron som du känner är sannolikt sådan som vi psykologer kallar för förväntansångest, som man kan ha inför en stor prövning. Den brukar gå över just när det man fasar för sätter igång, alltså när du öppnar pchj kunderna bvörjar komma. Här kan du får mer hjälp för att bli av med ångest

Lycka till!
 

Skicka in en fråga till mig du också. Gär det genom att klicka på “Kommentera”  här nedan.

Dela post
Kommentarer (1)
  • Tack för din blogg – ska följa den.

    Lisbet i "bloggen bredvid"

    2011-05-17 14:00

    Svara

Vill du att en profilbild syns till din kommentar? Registrera din e-postadress på www.gravatar.com så hämtas bilden därifrån automatiskt.

Kommentera
Fredag är min nya lördag!

BloggÄntligen helg säger den anställde löntagaren, packar ihop för dagen, stämpar ut och går ifrån jobbet. Lämnar förmodligen uppgifterna i samma sekund som dörren stängs till arbetsplatsen. Nu väntar afterwork, fritid, ledig tid, privat tid, personlig tid, allt utom jobbtid.

För företagaren är det inte riktigt lika enkelt. Ledig tid är något vi måste skapa. Något vi måste jobba på att skapa varje dag varje vecka och varje månad.

Ibland får vi till det, ibland får man inte alls till det. Som företagare består veckan ofta av sju dagar, inte av fem.

De som inte driver eget företag kan ibland förbarma sig över mig att ”är du aldrig ledig?” Jag kan förstå att det ser ut så utåt. Men det här är ju livet jag valt och som jag älskar att leva. Jag älskar att leva i och med mitt företag och att ha friheten att välja när jag jobbar och när jag inte jobbar, att välja helt själv och att inte låta någon annan större struktur bestämma över mig.

Just nu har jag därför gjort fredag till min nya lördag. Fredagar är en dag då få möten hålls och få telefonsamtal rings. Mailen är nästan helt tom på nya mail, och jag har nog aldrig varit med om att göra ett avslut en fredag i affärssammanhang.

Fredag börjar därför allt mer bli min nya lördag då jag planerar in ledig tid, umgås med dem jag tycker allra bäst om. Gör något helt eget för mig själv. För den fakturerbara tiden är i alla fall i min bransch mindre en fredag.

Genom att varva ner på fredag kan jag möta lördagen något nedvarvad och i alla fall en dag vara helt frånkopplad jobb. På söndagen påbörjar förberedelserna för veckan, både i jobbet och privat.

Här är mina bästa tips för att du också ska skapa ledighet:

  • Analysera din vecka och se när du har minst fakturerbar produktiv tid, gör om den tiden till något som är återhämtande för dig själv, så som att gå på massage, kanske gå på bio mitt på dagen eller göra något som du annars inte brukar få tid till!
  •  

  • Att gå från 100 – 0 är mycket svårt, med andra ord, det krävs nedvarvaning inför att man ska varva ner, tänk på det om du vill vara HELT ”ledig”, du behöver planera in en nedvarvningstid inför det här, som att vara ner ordentligt på lördagen för att kunna vara avslappnad på söndagen.
  •  

  • Koppla av mail, telefon, lägg in autoreply att du är ledig vilka tider du nu bestämmer dig för

 Din inplanerade lediga tid kommer garanterat göra att du kan öka produktiviteten de dagar du jobbar!

Ha en fin helg
HKB

Fri Från Depression  www.frifrandepression.se

Dela post
Kommentarer (0)

Vill du att en profilbild syns till din kommentar? Registrera din e-postadress på www.gravatar.com så hämtas bilden därifrån automatiskt.

Kommentera
Bjud kunderna på något varmt att dricka

BloggDen kända studien som gjordes bör inte falla i glömska och det tåls att påminna sig om den emellanåt, trots att vi nu går mot varmare tider. I korthet gick experimentet ut på att man lät personer som skulle på ett möte ta en hiss upp till mötet. På vägen upp i hissen erbjöds de antingen något varmt eller kallt att dricka. Det visade sig att de som valde det varma alternativet kom att bli mer följsamma och positivt inställda i mötet.

Förklaringen är sannolikt så enkel att varmt i koppen gör att kroppen slappnar av och det känns behagligt, vi slappnar av, associerar miljön med något inbjudande och släpper garden -öppnar upp oss för nya tankar. Motsatsen att dricka något kallt, som i ett avskalat konferensrum där det står några iskalla mineralvatten uppställda kan i alla fall på mig ha motsatt effekt. Bättre business med varmt i koppen alltså!
Så nästa gång du bjuder in till kundmöte, bjud på lite varmt japanskt te! Eller en kopp kryddigt afrikanskt ekologiskt kaffe? Eller varför inte lite uppvärmd blåbärssoppa nu på vårkanten? Drycken bör såklart stämma med din verksamhets koncept men som studien visade kan något varmt leda mötet precis dit du vill!


HKB

KRG Skåne

Kubicek&Boye

Dela post
Kommentarer (1)
  • Ja det blir kaffe och te på mötet i eftermiddag

    Lars

    2011-05-12 14:00

    Svara

Vill du att en profilbild syns till din kommentar? Registrera din e-postadress på www.gravatar.com så hämtas bilden därifrån automatiskt.

Kommentera
Föreläsning med bubblor

BloggSå här glad var jag när jag häromdagen föreläste för småföretagare i regi av PWC.

Och vi avslutade med ett Såpbubblekrig!

Dela post
Kommentarer (0)

Vill du att en profilbild syns till din kommentar? Registrera din e-postadress på www.gravatar.com så hämtas bilden därifrån automatiskt.

Kommentera
Läs mer i tidningen Driva Eget
8 nr 545 kr

Nr 7/2017 – bara i papperstidningen:

TEMA: Väx utan att anställa
* Smarta samarbeten ger bättre affärer
* Franchise: Låt andra kopiera din idé

Ditt företag, din livspartner!

BloggI samma sekund som du väljer att starta ett företag påbörjar du det som kan bli en livslång relation. Den företagsform du väljer, den affärsplan du tänker följa och affärsidén som du brinner för kommer bli din nya livspartner. Den här partnern kommer sätta dig mer på prov än någon annan. Den kommer kräva enormt mycket tid och energi av dig, den kommer få dig att känna dig uppgiven och den kommer att få dig att känna dig som den lyckligaste personen i världen!

I mitt yrke som psykolog träffar jag företagare som behöver gå i äktenskapsrådgivning. Nåja, vi kallar det inte för detta riktigt, utan för Psykologisk Affärsrådgivning. För som företagare, med en rätt ensidig relation, behöver man ibland ett opartiskt bollplank utan egenintressen som kan ge stöd och skjuts när det känns som tyngst men också dela känslan av när det går riktigt bra och man blir som nyförälskad i sitt företag!

Det borde därför vara lika viktigt att sätta sitt företag i terapifåtöljen som att betala in skatten till Skatteverket.

I den här bloggen kommer jag dela med mig av mina bästa tips och tankar kring hur man mår bra i sitt företag. Jag ser även framemot att få in frågor som jag svarar på och publicerar i bloggen.

//HKB
 

KRG Skåne

Kubicek&Boye

Dela post
Kommentarer (0)

Vill du att en profilbild syns till din kommentar? Registrera din e-postadress på www.gravatar.com så hämtas bilden därifrån automatiskt.

Kommentera
Följ Driva Eget
Följ oss på facebook
Följ oss på Twitter
Följ oss på Instagram
Följ @drivaeget
Följ oss på LinkedIn
Följ oss på Google+
Sök allabolag.se
Dagens aktieindex
Läs mer i tidningen
8 nr 545 kr

TEMA: Väx utan att anställa
Smarta samarbeten ger bättre affärer
Franchise: Låt andra kopiera din idé

Dessutom:

  • Planera skatten efter 60
  • Våga vara personlig – få fler kunder
  • Redo för GDPR? Undvik böter