Misstag 3. Var har du ditt företag?

Helena Kubicek Boye

Publicerades: 16 juni, 2011

Det här kan verka kontroversiellt men för mig personligen har jag tidigare förlorat en hel del uppdrag för att vi inte då inte jobbade i Stockholm. Både vad det gäller kunder och exponering i media så fick vi kontinuerliga förfrågningar, men det var inte alltid det gick i hamn och det föll bara på att vi inte var ett stockholmsföretag. Idag krävs det av vår verksamhet att vi kontinuerligt är på plats, men vi kommer nog aldrig bli stockholmsbaserade…för det finns ju så många andra marknader utanför Stockholm!

Misstaget jag vill ta upp här handlar därför mer egentligen om ifall du är på rätt plats med din tjänst och din produkt. Oavsett om det gäller en fysisk verksamhet eller en verksamhet som är baserad på webben handlar det alltid om läget, läget och läget.

  • Var finns du?
  • Var borde du finnas?
  • Var ska du inte finnas?
  • Hittar dina kunder dig?
  • Vad kan du göra för att dom ska hitta till just dig?

 

Så liksom med bostäder tror jag det är med företag – det handlar om läget, läget och läget!

 

Har du haft helt fel läge någon gång och vad har det inneburit för dig?
Skicka en kommentar till mig här nedan och berätta!