<![CDATA[]]>

Ökning för både nät och tidning

Redaktionen

Publicerades: 25 februari, 2011

Det är uppåt på Driva Eget. Just nu när tidningen kommer med ett nytt nummer presenteras siffror som visar en bra upplageökning. Och antalet besökare på driva-eget.se har på ett år nästan fördubblats.

Tidningarnas upplagor mäts av TS (Tidningsstatistik AB). I dag offentliggjordes upplagorna för 2010. De flesta tidningar minskar sina upplagor, men inte Driva Eget.

Bland tidskrifter som skriver om ekonomi och vänder sig till företagare minskade nästan alla. Men Driva Egets upplaga steg med 3,5 procent – från 17 100 exemplar till 17 700. Det finns de som förbättrat sina upplagesiffror genom att dela ut tidningen gratis. Men Driva Egets prenumeranter betalar nästan alltid fullt pris, endast 2,8 procent av upplagan är gratisexemplar.

– Vi hoppas att vår stigande upplagetrend ska bli ännu starkare nu när vi satsar ännu mer på tidningen och har blivit Årets Tidskrift. Vi tackar prenumeranterna för förtroendet, och ska kämpa för att ge dem ännu mer valuta för prenumerationspengarna, säger chefredaktör Anders Andersson.

Samma dag som de glädjande upplagesiffrorna presenteras kommer det nya numret med ett tema om hur du kan tjäna på att tänka nytt. I detta nummer startar också en säljskola för dig som inte räknar dig som säljare. Den pågår under hela året.

Om du inte ännu prenumererar på Driva Eget så kan du snabbt göra det

här. Då blir det nya numret ditt första.

Siffror från Google Analytics visar att våra webbesökare blivit dubbelt så många på ett år.

När helgerna var över den 11 januari och en månad framåt var det 72 560 besök på driva-eget.se – 31 200 fler än samma tid förra året. Antalet unika besökare ökade under samma tid från 29 406 till 51 217.

– Både besökare och annonsörer verkar allt mer gilla våra nyheter och interaktiva tjänster. De har upptäckt att vi nu uppdaterar sajten ännu oftare än tidigare. Detta är bara början på vår nya satsning på sajten under 2011, säger Anders Andersson.